W grze Elder Tale dostępnych jest dwanaście klas podzielonych na cztery grupy: wojownicy, mistrzowie broni, uzdrowiciele i magowie. Każdy gracz na początku gry wybiera jedną klasę, która znacząco wpływa na sposób rozgrywki, jej intensywność, trudność, a także rolę postaci w drużynie.
I. Klasy wojowników (warriorów, fighterów).
1. Strażnik (guardian).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): wysokie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- przednia straż, walka w zwarciu, tankowanie.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne, duże tarcze;
- bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie;
- bronie do walki dystansowej: krótki i długi łuk.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
2. Samuraj (samurai).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): wysokie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSC NA POLU BITWY:
- przednia straż.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne;
- bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie;
- bronie do walki dystansowej: łuki.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
3. Mnich (monk).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): bardzo wysokie;
- MP (punkty magii): bardzo niskie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- przednia straż, partyzantka.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płócienne;
- bronie do walki wręcz: pięści, bronie specjalistyczne;
- bronie do walki dystansowej: bronie miotane.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
II. Klasy mistrzów broni (weapon masterów).
1. Zabójca (assassin).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): średnie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- napastnik w przedniej straży, cichy zabójca, snajper w drugiej linii.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: skórzana, płócienna;
- bronie do walki wręcz: praktycznie wszystkie;
- bronie do walki dystansowej: praktycznie wszystkie.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
2. Awanturnik (swashbuckler).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): trochę powyżej średniej;
- MP (punkty magii): trochę poniżej średniej.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- napastnik w przedniej straży, partyzantka.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: kolczugi, skórzane, płócienne, puklerze;
- bronie do walki wręcz: bronie jednoręczne;
- bronie do walki dystansowej: bronie do rzucania.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
3. Bard (bard).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): średnie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- napastnik w przedniej straży, snajper w drugiej linii, wsparcie.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: skórzane, płócienne;
- bronie do walki wręcz: bronie jednoręczne, instrumenty muzyczne, niektóre bronie dwuręczne;
- bronie do walki dystansowej: krótkie i długie łuki.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
III. Klasy uzdrowicieli (healerów).
1. Kleryk (cleric).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): trochę powyżej średniej;
- MP (punkty magii): trochę powyżej średniej.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- wsparcie przedniej i tylnej linii.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płytowe, kolczugi, skórzane, płócienne, puklerze;
- bronie do walki wręcz: laski, miecze, urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: brak.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
2. Druid (druid).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): średnie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- wsparcie środka pola oraz drugiej linii, napastnik w pierwszej linii.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: skórzane, płócienne;
- bronie do walki wręcz: laski, włócznie, bicze, topory, bronie obuchowe, urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: brak.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
3. Kapłan (priest, kannagi).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): średnie;
- MP (punkty magii): średnie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- wsparcie środka pola oraz tyłów, zadawanie obrażeń na odległość.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: kolczugi, płócienne, japoński ekwipunek;
- bronie do walki wręcz: laski, katany, urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: łuki.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
IV. Klasy magów (casterów).
1. Czarodziej (sorcerer).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): bardzo niskie;
- MP (punkty magii): bardzo wysokie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- DPS na odległość.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płócienne;
- bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, grimoire'y (księgi magiczne), urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: brak.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
2. Przywoływacz (summoner).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): bardzo niskie;
- MP (punkty magii): bardzo wysokie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- DPS na odległość, kontrolowanie przyzwanych stworzeń.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płócienne;
- bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, bicze, grimoire'y (księgi magiczne), urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: brak.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
3. Zaklinacz (enchanter).
EMBLEMAT:

STATYSTYKI:
- HP (punkty życia): bardzo niskie;
- MP (punkty magii): bardzo wysokie.
ROLE I MIEJSCE NA POLU BITWY:
- support, zadawanie obrażeń na odległość, strateg.
WYKORZYSTYWANY EKWIPUNEK:
- zbroje: płócienne;
- bronie do walki wręcz: laski, krótkie miecze, grimoire'y (księgi magiczne), urządzenia magiczne;
- bronie do walki dystansowej: brak.
DODATKOWE INFORMACJE:
- wkrótce.
Artykuł przygotował Oozora z naszej grupy fansubberskiej Twoja Mała Japonia.